Általános szerződési feltételek

 A Flóra Higiénia Kft. egyedi szalvéta nyomtatás Szolgáltatás – szalvetatervezes.hu- Általános Szerződési Feltételei (továbbiakban: ÁSZF)

Preambulum

A Flóra Higiénia Kft. (továbbiakban: Társaság) mosdóhigiéniai termékek, irodai kellékek, papíráruk forgalmazásával foglalkozó Magyarországon bejegyzett jogi személyiséggel rendelkező gazdasági Társaság. Mindemellett a Társaság -az ügyfelek igényeit figyelembe véve- a Vevőtől származó tartalmak (képek, grafikák, szövegek) felhasználásával egyedi szalvéta termékek készítését vállalja bolti vagy online értékesítés formájában.  

A Társaság

a) teljes cégneve: FLÓRA HIGIÉNIA Papír és Vegyi áru Nagykereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

b) székhelye: 2890 Tata, Fatelep utca 13.

c) elérhetőségére vonatkozó adatok, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési cím: info@florahigienia.hu

d) bejegyző bíróság: Tatabányai Törvényszék, mint Cégbíróság

e) cégjegyzékszáma: 11-09-011372

f) adószáma: 13661368-2-11

1. Az ÁSZF hatálya, alkalmazása

1.1. Jelen ÁSZF hatálya kizárólag a Szolgáltató szalvetatervezes.hu weblapján keresztül létrejövő jogviszonyokra terjed ki.

1.2. A Társaság szalvétatervező és készítő szolgáltatásai kizárólag a jelen ÁSZF rendelkezései alapján teljesülnek.

1.3. Az ÁSZF alapján létrejövő szerződés módosítására kizárólag írásban, a Vevő és a Flóra Higiénia Kft. közös megegyezése alapján kerülhet sor.

2. Megrendelés, szerződés létrejötte

2.1. A megrendelés történhet személyesen az üzletben dolgozó alkalmazottaktól, vagy távolról a szalvetatervezes.hu internetes honlapon keresztül.

2.1.1. Személyes megrendelés az üzletben

Vevő a megrendelését személyesen leadhatja az üzletben, akként, hogy Vevő a tőle származó tartalmakat (képek, grafikák, szövegek) adathordozó (pendrive, CD) segítségével bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére. A rendelés összeállítása, megszerkesztése során Vevő igénybe veheti a Szolgáltató munkatársainak tanácsait, segítségét, de a rendelés tartalmáért a teljes felelősséget Vevő viseli.

2.1.2. Megrendelés távolról honalapon keresztül

Vevő a megrendelését távolról a szalvetatervezes.hu internetes honlapon (továbbiakban: ’Honlap’) futó szerkesztő- és megrendelőprogram segítségével is leadhatja. A szerkesztőprogram használatával Vevő elfogadja a program használatára vonatkozó feltételeket.

2.2. Bármely esetben leadott megrendelés Vevő végleges a Társaság rendelésben pontosan meghatározott szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó megbízásának, Felek közötti szerződés létrejöttének minősül. Ezzel Vevő tudomásul veszi, hogy részéről a megrendelt termékek ill. szolgáltatások vonatkozásában fizetési kötelezettsége keletkezett.

2.3. A megrendelésben felhasznált, Vevő által biztosított digitális tartalmak (fényképek, grafikák, stb.) felhasználhatóságáért és tartalmáért Vevő felel. A tartalmak megrendelésben való szerepeltetésével Vevő kijelenti, hogy azok felhasználására vonatkozó jogokkal rendelkezik, és tartalmuk nem ütközik semmilyen korlátozó szabályba. (szerzői jogok védelme) A Társaság fenntartja a jogot az olyan megrendelések teljesítésének visszautasítására, melyekben a Vevő által nyújtott digitális tartalomról megállapítható vagy alaposan valószínűsíthető, hogy felhasználásuk jogszabályba ütközik. A vevő által rendelkezésre bocsátott tartalmak felhasználásából eredő esetleges szerzői jogok megsértéséért a Társaság felelősséget nem vállal.

2.4. Társaság törekszik arra, hogy a rendelések rögzítésére kínált felületein a digitális tartalmak formátumainak lehető legszélesebb választéka felhasználható legyen, illetve a tartalmak feltöltése a lehető legtöbb forrásból (adathordozók, mobil digitális eszközök) végezhető legyen. Technikai okok miatt azonban előfordulhat, hogy Vevő bizonyos eszköze(i), illetve valamely forrásállománya a Társaság rendszere által nem értelmezhető, annak felhasználásával termék ill. szolgáltatás nem rendelhető. Ilyen esetre hivatkozással Vevő a Társaság felé semmilyen követeléssel nem léphet fel.

2.5. A Társaság a megrendelhető termékek és szolgáltatások körét igyekszik mindenkor a lehető legszélesebb mértékben biztosítani. Műszaki, logisztikai vagy egyéb okok miatt azonban előfordulhat, hogy átmenetileg vagy állandó jelleggel egyes termékek/szolgáltatások nyújtását fel kell függesztenie. Amennyiben a Társaság olyan termék vagy szolgáltatás elérhetőségét korlátozza, melyre még teljesítetlen rendelés van folyamatban, úgy a Társaság jogosult az ilyen termékre vonatkozó rendelést egyoldalúan felmondani a Vevő által a lemondott termékre már kifizetett vételár teljes és haladéktalan visszafizetése mellett.

2.6. A Társaság fenntartja a jogot, hogy minimum rendelési darabszámot előírjon.

3. Adatkezelés

3.1. A Társaság a szolgáltatásaira vonatkozó megrendelések rögzítéséhez kérhet Vevőtől olyan adatokat (név, e-mail cím, telefonszám), melyek személyes adatok körébe tartoznak. Ezeket a Társaság a vonatkozó jogszabályoknak (az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete) megfelelően rögzíti és kezeli.

3.2. A Társaság a megadott adatokat semmilyen formában nem ellenőrzi. Vevő mindenkor jogosult arra, hogy a Társaság adatokat kérő felületeire részben vagy teljesen nem valós adatokat, hanem tetszőleges értékeket adjon meg. Tekintve, hogy a Társaság az egyes adatok bekérésével a rendelések teljesítéséről szóló értesítésekhez, esetleges, a gyártás során felmerülő kérdések tisztázásához és a kész termékek átadásához szükséges kapcsolati adatokra kíván szert tenni, a nem valós adatok megadása miatt elmaradó kommunikáció vagy azonosítási hibák miatt felmerülő károkért a Társaságot felelősség nem terhelheti és Vevőnek nem keletkezik jogalapja az elkészült termékek átvételének megtagadására.

3.3. Az adatkezelés további részletes szabályai a „Adatvédelmi tájékoztató” dokumentumban találhatóak.

3.4. A Társaság a szolgáltatások árait nyilvánosan elérhetővé teszi az üzletben, valamint a Honlapon. A megrendelőfelületeken elérhető szolgáltatások árait a szerkesztő-/rendelőprogramok a megszerkesztett rendelésre pontosan kiszámítják és a megrendelés véglegesítése előtt Vevő részére félreérthetetlen formában kijelzik.

4. Árak és fizetési feltételek

4.1. A közölt árak mindenkor Forintban értendők és tartalmazzák az ÁFÁ-t.

4.2. A Társaság az előzetes értesítés nélküli árváltoztatás jogát fenntartja. Egy esetleges árváltoztatás a már megrendelt termékeket, vagy szolgáltatásokat nem érintheti.

4.3. A termékek és szolgáltatások ellenértéke – ha a felek másként nem állapodnak meg – a szerződés létrejöttekor esedékes; üzletben történő megrendelés esetén a bolt kasszájánál való, online megrendelés esetén a rendelőprogram által kínált fizetési felületen keresztül. Abban ez esetben, ha a rendelőprogram automatikusan nem biztosítja az on-line fizetés lehetőségét, a termék átvételekor az üzletben vagy házhozszállítás esetén utánvéttel, az árut szállító futárnál rendezendő.

5. Postai szolgáltatás

A Postai kormányrendelet hivatkozott módosítása a Magyarország területére értékesítő kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások számára előírja, hogy 2024. március 28-tól az általuk értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapjukon választási lehetőségként tüntessék fel a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is.

A Magyar Posta Zrt. a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások számára az egyedi szerződésben, vagy az általános szerződési feltételeiben meghatározott árakon biztosítja a postai (kézbesítési) szolgáltatás igénybevételének lehetőségét.

Ezen szolgáltatások alapdíjai:

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

Amennyiben szeretné igénybe venni postai szolgáltatásunkat, kérje egyedi árajánlatunkat az alábbi elérhetőségek egyikén. A postai anyagokat összegyűjtjük, heti egyszer kiszállításra kerülnek, amelyre 1 órás munkadíjat számolunk fel, aminek a pontos összegét az egyedi árajánlatban határozzuk meg.

Kérje egyedi árajánlatunkat.

6. Átadás-átvétel, minőségi, mennyiségi kifogások, elállás

6.1. Vevő az egyes szolgáltatások nyomán megrendelt termékek várható elkészülési idejéről Honlapról illetve az üzlet munkavállalóitól kaphat előzetes tájékoztatást. Amennyiben a megrendelt termék elkészülésének időpontja nem a megrendelés napjára esik, a Társaság a Vevő részére e-mailen értesítést küld akkor, ha a termék átvehetővé válik. A Társaság értesítését abban az esetben is elküldöttnek, illetve fogadottnak kell tekinteni, ha Vevő az ezen értesítések küldésére kért adatokat (email cím) nem, vagy nem helyesen adta meg.

6.2. A Társaság minden elvárható módon törekszik arra, hogy a megrendelés folyamán a Vevő felé közölt, illetve általa a felkínált lehetőségek közül kiválasztott elkészülési időtartamot tartsa, de ezzel kapcsolatban felelősséget nem vállal. Amennyiben a megrendelt termék/szolgáltatás elkészülése a megrendeléskor tájékoztatásként közölt időtartamot annak 50%-nál nagyobb mértékben meghaladná, úgy Vevő jogosult megrendelésétől elállni és az előre kifizetett vételárat a Társaságtól visszaigényelni.

6.3. A Társaság az elkészült termékeket – Vevő, megrendelésében megjelölt választásának megfelelően – vagy üzlethelyiségében, vagy a Vevő által megadott magyarországi címre kiszállítva adja át.

6.4.1. Átadás-átvétel az üzlethelyiségében: Vevő a termékek elkészültéről szóló értesítés kézhezvétele után a Társaság megjelölt üzlethelyiségében, annak nyitvatartási idejében, a megrendelést visszaigazoló szelvény vagy elektronikus levél (online felületen feladott rendelés esetén) felmutatásával veheti át.

Ha vevő ezen bizonylatok egyikét sem tudja felmutatni, úgy lehetséges, hogy a Társaság nem képes a megrendelés beazonosítására és átadására. Ilyen esetben a Társaságot nem terheli semmilyen , a Vevővel szembeni kötelezettség, beleértve a (be nem azonosítható rendelés) újragyártásának, vagy árának visszafizetési kötelezettségét.

Az elkészült, de át nem vett rendeléseket a Társaság 30 napon át őrzi. Az őrzési időtartam lejárta előtt a Társaság a megrendelés rögzítésekor megadott telefonszámon, vagy e-mailen keresztül megkíséreli Vevőt értesíteni. Az értesítési kísérlet eredményétől függetlenül a 30 napnál régebben elkészült, át nem vett termékeket megsemmisítjük. Vevőt az így megsemmisített termékkel kapcsolatban kártérítés, vagy az előzetesen kifizetett vételár(-rész) visszatérítése nem illeti meg. Amennyiben Vevő a

megrendelésének átvételéért a megsemmisítési határidő után jelentkezik, úgy a rendelést, mint új megbízást kell rögzíteni és Vevő azt köteles az aktuális árán megfizetni.

6.4.1. Átadás-átvétel házhozszállítás esetén: A Társaság a Vevő megrendelésében kért házhozszállítást futárszolgálat alvállalkozóként való bevonásával teljesíti. A futárszolgálat Vevőt a megjelölt címen keresi fel, megkísérlendő a rendelt termék átadását; sikertelen kézbesítési kísérlet esetén egy második, díjmentes kísérletet tesz. Amennyiben Vevő a második kézbesítési kísérlet során sem érhető el, a Társaság jogosult arra, hogy a további kézbesítési kísérlet(ek) többletköltségét Vevőre hárítsa.

A Társaság a házhozszállítást kizárólag az online értékesítési felületein át feladott megrendelések vonatkozásában kínál. Az online felületeken rendelhető termékek kivétel nélkül egyedi, a Vevő utasítása és kifejezett kérésére készített, a Vevő személyére szabott tárgyak, melyekre Vevőt a webáruházakon át megrendelt termékekkel kapcsolatos 14 napon belüli elállásra vonatkozó joga nem illeti meg.

6.5. Minőségi vagy mennyiségi kifogások: Vevő köteles az átadás-átvétel időpontjában az átvett termék tekintetében az átvételkor szemrevételezéssel észlelhető minőségi, illetőleg mennyiségi kifogásait megtenni, továbbá az átvett terméket összevetni a megrendelésben szereplő tételekkel és az esetleges eltéréseket a Társasággal közölni. Felek az átadás-átvételt követően, amennyiben a Vevő nem élt kifogással, a megrendelt tételeket hiánytalanul átadottnak tekintik.

6.5.1. Vevő az olyan termékek átvételénél, melyek az általa biztosított digitális tartalom felhasználásával, Vevő által megszerkesztve készültek, minőségi kifogást olyan hibákkal kapcsolatban emelhet, melyek nem az általa szolgáltatott digitális tartalom kifogásolható minősége vagy az általa végzett szerkesztési munka következményeként léptek fel. Ilyen, Vevőtől eredő hibákra/gyenge minőségre visszavezethető kifogások miatt Vevő a Társaság által elkészített termékek átvételét nem tagadhatja meg és nem követelheti a vételár csökkentését.

6.5.2. Amennyiben a Társaság által a Vevő részére átadott termék minősége – nem a Vevőre visszavezethető ok miatt – nem éri el az elvárható minőséget, és ezt Vevő a termék átvételét követő 30 napon belül jelzi, úgy Vevő igényelheti a minőségi hiba kijavítását (amennyiben ez másképp nem lehetséges, a termék újragyártását), vagy elállhat a megrendeléstől és visszaigényelheti az e termékre már kifizetett vételárat.

6.5.3. Tekintve, hogy a digitális képtartalmak megjelenítési módjai között műszakilag rendkívül jelentős különbségek lehetnek, melyek a megjelenített képek színeit nagymértékben befolyásolják, nem tekinthető a Társaság hibájának, és így nem képezheti az átvétel visszautasításának alapját, ha valamely fotós termék színei nem pontosan egyeznek meg a Vevő által mintának tekintett más felületen látható színekkel.

7. Kellékszavatosság

7.1. A Társaság nem tartozik szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termék nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

7.2. Megrendelő a Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.3. Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.4. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

7.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8. Digitális tartalmak tárolása

8.1. Technikai okokból következően a Vevő által feladott megrendelésekben szereplő digitális tartalmak másolatait a Társaság saját, illetve adatkezelői körbe eső partnerei számítógépein átmenetileg tárolja és azokon bizonyos szerkesztéseket, módosításokat hajt végre. E tárolás alapértelmezett időtartama 30 nap, mely idő alatt Vevő konkrét kérésére a Társaság a már elkészített termékekből másolatot tud számára készíteni.

8.2. Vevő jogosult a Társaság által tárolt digitális tartalmainak alapértelmezett idő előtti teljes törlését kérni. Ilyen – szóban vagy írásban közölt – kérésnek a Társaság haladéktalanul eleget tesz.

8.3. A tárolt tartalmak tárolási idő lejártakor történő automatikus, vagy Vevő külön kérésére történő törlése során minden vonatkozó adat elérhetetlenné válik, azok Vevő kérésére sem lesznek visszaállíthatók.

9. Felelősség

9.1. Amennyiben a Felek közti megállapodás másként nem rendelkezik, a Társaság nem felel olyan károkért, amelyek nem közvetlenül a teljesítéséből erednek, így különösen nem felel elmaradt haszonért vagy a Vevőt esetlegesen ért nem vagyoni károkért.

9.2. A Társaság esetleges prospektusaiban, katalógusaiban és egyéb írásos anyagaiban szereplő adatok kizárólag tájékoztató jellegűek, azok írásos ajánlati felhívásnak nem minősülnek azok tartalmáért a Társaság semmilyen felelősséget nem vállal.

9.3. A Társaság nem vállal felelősséget azért, hogy a termék a Vevő saját céljaira felhasználható-e. Vevő köteles megvizsgálni azt, hogy a termék a saját felhasználási céljaira megfelelő-e.

9.4. Felelősség korlátozás

Amennyiben a Társaság valamely szerződése megszegésével valamely Vevőjének kárt okoz, úgy – a szándékos, illetőleg a súlyos gondatlanságból eredő károkozás kivételével – legfeljebb olyan összegű kártérítést köteles fizetni

a) termékértékesítés esetén, amely a termék beszerzési nettó értékének az ötszörösét;

b) szolgáltatás nyújtás esetén, amely a szolgáltatásért Vevő részére a károkozás naptári évében fizetendő díj összegét nem haladja meg.

A Társaság nem felelős a szerződésszegése okán igénybevett más szolgáltatók díjának megfizetéséért, illetőleg az esetlegesen bekövetkezett elmaradt haszonért, eshetőleges károkért és az ún. következményes károkért (pl. Vevő által fizetendő kötbérek, bánatpénzek).

A Társaság jelen pontban írt korlátozására arra tekintettel kerül sor, hogy a Társaság által alkalmazott árak (díjak) a felelősségvállalás mértékével megegyező módon kerültek a Társaság által megállapításra és ez, mint előny a felelősségvállalás korlátozásával járó hátrányt kiegyenlíti.

10. Záró rendelkezések

10.1. A Társaság az ÁSZF-t a vevők számára az alábbi helyeken teszi közzé:

• Interneten a Társaság szalvéta szerkesztő és tervező hivatalos honlapján (www.szalvetatervezes.hu),

• mindenkori székhelyén

10.2. A Vevő bármely termék megrendelésével elismeri, hogy az ÁSZF rendelkezéseit ismeri, azokat tudomásul veszi és betartja. Az ÁSZF alkalmazására vonatkozó figyelmeztetés a Társaság valamennyi megrendelés írásbeli vagy elektronikus úton történő visszaigazolásán is olvasható.

10.3. A Vevő szerződésből származó jogai kizárólag a Társaság hozzájárulásával ruházhatóak át.

10.4. Amennyiben a Társaság és a Vevő között az ÁSZF alapján történt teljesítésből eredően jogvita keletkezne, úgy a Felek – hatáskörtől függően- a Tatabányai Járásbíróság, illetve Tatabányai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

10.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott rendelkezések tekintetében a hatályos magyar jogszabályok az alkalmazandók.

10.6. Az ÁSZF egyes pontjainak vagy rendelkezéseinek az érvénytelensége nem érinti a teljes ÁSZF érvényességét.

10.7. Jelen ÁSZF 2022. október 01. napján lép hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében kell alkalmazni. Jelen ÁSZF visszavonásig érvényes.

Tata, 2022. szeptember 25.

Ferencz Gábor ügyvezető